nataliza prowadzi tutaj blog rowerowy

N A T A L I Z A

Dzień 7 ELBA część południowo-wschodnia

d a n e w y j a z d u 50.98 km 25.00 km teren 04:20 h Pr.śr.:11.76 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Kelly's magnus
Sobota, 24 maja 2014 | dodano: 23.06.2014

Zwiedzanie Elby rozłożyliśmy sobie na cztery części :)

Nasza pierwsza część rozpoczyna się zdobyciem południowego wschodu.
Znajdują się tutaj dużo niższe góry niż w zachodniej części wyspy,która również odwiedzimy,ale to będzie jednak trasa samochodowa. Rano na kempingu poznajemy przesympatycznych Szwajcarów, którzy mieli małe dziecko.

Z Lido di Capolivieri  jedziemy do większego miasta CAPOLIVIERI i przez pewien odcinek jechaliśmy ze Szwajcarami. A dzidziusia ciągnęli na przyczepce rowerem. Super są te przyczepki. :)

Elba

CAPOLIVIERI

Elba, Włochy

W Capoliveri był przepiękny widok :) :) :) .
Oddalając się od miasta wjeżdżamy na gruntową ścieżkę odkrywając bujną roślinność. Rośliny które tutaj spotkaliśmy zrobiły  na mnie ogromne wrażenie,ponieważ większość tych kwiatków znam i uprawiam ...ale w domowej doniczce :) a tutaj te roślinki  wszelkiego rodzaju aloesy, figowce, oleandry, drzewka eukaliptusowe rosną sobie w ziemi :) ONE kochają wilgoć i są ciepłolubne :)

Elba, Włochy

Z Capoliveri jedziemy przez Innamoratę.

...po objechaniu dookoła południowo-wschodniej części zatrzymujemy się w Naregno.

Naregno

...gdzie zrobiliśmy sobie plażowanie.

...dalej jedziemy do Porto Azzurro

Porto Azzurro

Elba, Włochy

Następnie z Porto Azzurro wracamy do Capoliveri :)
Tam spotkała nas przygoda. Minęliśmy samochód z rejestracją PL przy którym stały i rozmawiały dwie dziewczyny. Bartek powiedział cześć i jedna również odpowiedziała część. Poznaliśmy Polkę Monikę, która pracuje tutaj na wyspie Elba już ok.20lat. Przesympatyczna osoba, która poleciła nam abyśmy odwiedzili również jej znajomego Krzysia, który prowadzi sklep. Pojechaliśmy do Krzysia i również okazał się przesympatyczny...super facet :)
Jego historia jest taka,że kiedyś parę lat temu był tutaj na wakacjach z żoną i dziećmi i tak bardzo spodobała mu się wyspa,że postanowił się tutaj przenieść z Polski i otworzył sklep.

Następnie z Capoliveri jedziemy do SANKTUARIUM MADONNA DEL MONSERRATO.
Na sam szczyt musieliśmy wejść na własnych nóżkach :)

SANKTUARIUM MADONNA DEL MONSERRATO

widok z SANKTUARIUM

A wieczorem na kempingu poznajemy parę z Niemiec. Pamiętam jak powiedzieli nam,że paliwo jest tutaj drogie i że Elba to ekskluzywna wyspa. Tak to prawda,że paliwo jest drogie,,,jeśli mówi,to Niemiec, to co ma powiedzieć Polak. :P